30 Eylül 2009 Çarşamba

Mutluluğu Tanıyan Var mı ?

“Yalnızca nefes almak, yeterli mutluluktur !” demiş Sokrates. E böylesine büyük bir filozof ve müthiş bir deha bunu söylüyorsa, hepimizin bunu bilip, buna göre yaşaması, dolayısıyla da mutlu olması gerekmez mi ?

Ama ben buna göre yaşayamıyorum. Nefes alabilmeme ve dolayısıyla yaşadığımın farkında olmama rağmen, öyle Sokrates’ in dediği gibi, mutlu olamıyorum.Öyleyse bende bir sorun olduğu kesin. Herhalde benden başka kimse bildiği bir şeyi yapamıyor olamaz, öyle değil mi ?

Ama öyle değil galiba. Zira öyle olsaydı, yani bu sorunu yaşayan bir tek ben olsaydım, etrafımdaki onlarca insan “ağlanacak en güvenilir omuz” olması sebebiyle bende sıraya girmezlerdi.

Ve ağlama sebepleri de, öyle ayrılık acısı, sevgiliyle ya da eşle kavga etme falan da değilken, ortada biz insanoğlunun geleceğini etkileyen çok ama çok önemli bir tehditle karşı karşıya olduğumuzu söylemek sorumluluğunu üzerimde taşıyorum.

Aksi takdirde yarın, ya da en geç öbür gün, bu komplo teorim gerçekleştiğinde, insanoğlunu önceden uyarmamış olmanın o ağır yükünü omuzlarımda taşıyamam, zira omuzlarım zaten ağlayan pek çok acı içinde başla dolu olacak.

Bu durum tespitini yaptıktan sonra, gelelim sorunun çözümüne, ya da çözümsüzlüğüne mi demeliydim, emin olamadım. Zira bu sorun, pek de öyle doktorun hastasına reçete yazması ve ardından reçetedeki ilaçları eczaneden aldıktan sonra günde 3 defa aç karnına gerekli ilaçları almayla geçecek türden bir hastalık değil.

Dünya üzerindeki bütün doktorlar kanser, AIDS gibi hastalıkların ilacını ararken, bence ondan çok daha önce bulunması gerekli olan, ve ilacı bulunamayan tüm o hastalıkların esas kaynağı olan “mutsuzluk” hastalığını iyileştirecek bir hap ya da aşı bulunsa, bence bunu bulan doktorun ya da laboratuarın sırtı ömür billah yere gelmez. Bilmem kaç milyar potansiyel müşteriyi düşünsenize, ne büyük bir pazar, ve de tamamen bakir.
Tüm girişimcilere duyurulur.

Yalnız ilacı bulur ve bahsettigim gibi kısa sürede “paraya para demezseniz”, beni de ucundan kenarından görürsünüz diye düşünüyorum, farkındalık yaratma ve konuya odaklanmanıza yapmış olduğum katkılardan ötürü...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder