9 Kasım 2009 Pazartesi

Muhteşem Cefalu ve Palermo geceleri...

Cumartesi gününü Guiseppe' nin tavsiyesi üzerine, Palermo' ya trenle 1 saat mesafedeki sayfiye kasabası Cefalu' da geçirmeye karar verdim.
Ama dediğim gibi, burası bir sayfiye yeri olduğundan, aylardan ise Kasım olduğundan, hava her ne kadar soğuk olmasa da, yazın olduğu gibi hareketli ve bol güneşli bir yer beklemediğimi itiraf etmeliyim.
Buna rağmen Cefalu' ya vardığımda az da olsa bir hayal kırıklığı yaşadım. Ama bu hayal kırıklığı asla mutsuzluğa dönüşmedi, zira hala Palermo' daydım, ve herşey o kadar güzel gidiyordu ki...

Kasım ayında Cefalu hala güzel, ama kesinlikle seneye yaz Palermo ve Cefalu yeniden ziyaret edile !...


Cefalu tren istasyonuna giriyoruz...



Ve işte Cefalu' dayım






Piazza del Duomo



Cefalu' nun dar ama muhteşem sokaklarında yürüyerek sahile doğru yaklaşıyorum...

Ve işte Cefalu' nun muhteşem sahili









Sonra tabii ki yine karnım acıkıyor, ve kendimi son derece lokal bir Sicilya restaurantında buluyorum...






Sicilya usulu Pennette

Yemek sonrası yediklerimi yakmak iyi olur diyerek, Cefalu' nun tepelerine, Cefalu kalesine doğru bir yürüyüş, acaip yokuş yukarı...







Ve saat 4' e geliyor, artık trene binip Palermo' ya geri dönme zamanı. Hostele dönüp duşumu aldıktan sonra biraz da dinleniyorum, zira dün gece dışardaydık, aynı şekilde Cumartesi gecesi de dışarıda olacağız. Önce yemek, ardından da dün gece olduğu gibi yine Palermo barları ve kuluplerine bir tur gerçekleşecek...


Harika bir akşam yemeği yedik burada, önce deniz mahsüllü spagetti, ardından da deliler gibi deniz mahsülü, ama her çeşidinden, kalamar, karides, balık, midye...

Ve akşam yemeği sonrası, dün gece de olduğu gibi, Palermo gece hayatının nabzını tutmaya koyulduk...

İşte size Palermo gecelerinden bazı kareler :



Ai Quattro Canti' de birlikte kaldığım ekip - I love you guys, all...



Matthew ve melekleri...



Kanadalı güzellerim, Anja ve Ada - Anja gülü yemeseymiş daha iyiymiş, ama neyse...





Guiseppe, adamım, beni ve dolayısıyla Türkiye' yi çok sevdi, ve geleceğine söz verdi, karşılığında seneye yaz 1 hafta Palermo' da birlikte takılma sözü aldı benden...Yani seneye yaz yeniden Palermo' dayım, heyyyoooooo....



Çatlak Margaret, kız Avustralyalı, ama Katanya' ya yerleşmiş, ve Sicilya aşığı...Bana "gel sen de buraya, birlikte çok eğleniriz, acaip güzel bir yer burası, bayılacaksın" deyip durdu...



Bir bardan ötekine gezip durduk, ve tabii her gittiğimiz barda gelsin biralar, gitsin tekilalar, gecenin sonunda, yani sabah herkes hostelin bir başka köşesinde sızmıştı, Guiseppe dahil :)

Gecenin son içkileri, saat sabahın 5'i bu arada, ve son biralar havaya, hep birlikte "Şerefe !" - hepsine öğrettim Türkçe' yi, düşünün hem de herkesin kafalar bir dünya...



Ve gecenin sonunda hostelin terasında Guiseppe' nin hazırladığı sarımsaklı ekmekleri mideye indirir indirmez sızıyoruz...

Cumartesi gecesi yatmamız sabah 6,5' u bulunca, doğal olarak kalkmamız da öğleden sonrayı bulmuş oldu. Ve ben apar topar hostelden ayrılıp, ama kalbimi Palermo' da ve özellikle Guiseppe' nin yerinde bırakıp beni Katanya' ya götürecek olan otobüsün yolunu tuttum.

Ve yaklaşık 3 saatlik otobüs yolculuğunun ardından, akşam saat 6 gibi Katanya' ya vardım.
Palermo' dan Guiseppe' nin benim için ayarladığı hosteli bulup yerleşmem, ardından dışarı çıkıp şöyle bir etrafa göz atmamın ardından, son iki gecenin yorgunluğunu da üzerimden atmak için akşam saat 11 gibi günü sonlandırdım.

Ve bugün artık Katanya' yı keşfetme zamanı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder